سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش وزن و لاغری با کویتیشن

 

کاهش وزن و رسیدن به اندامی ایده آل امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار شده است و این امر باعث شده تا روش های بسیاری برای کاهش وزن و لاغری موضعی به وجود بیاید. در این راستا یکی از روش های لاغری موضعی، استفاده از دستگاه های لاغری است. یکی از بهترین ها در بین تمام دستگاه ها، لاغری با کویتیشن است که در این روش از دستگاهی که شبیه به سونوگرافی است استفاده می شود و چربی های موضعی سپس از بدن به صورت ادرار دفع می شوند.

در این مطلب به بررسی مهم ترین نکات در راستای لاغری با کویتیشن می پردازیم تا شما بتوانید ضمن آشنایی با مزیت های این روش، از معایب آن نیز با خبر شوید و بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

لاغری با کویتیشن چگونه است؟

دستگاه کویتیشن یک روش کاهش وزن غیر تهاجمی و موضعی است که به عنوان نوعی لیپوساکشن سه بعدی شناخته می‌شود. در این روش، امواج اولتراسوند به سلول‌های چربی زیر پوست تابانده می‌شوند و باعث تجزیه این سلول‌ها به شکل مایع می‌شوند. این باعث تبدیل رسوبات چربی به گلیسرول و اسیدهای چرب می‌شود. گلیسرول مجدداً توسط بدن استفاده می‌شود و اسیدهای چرب به کبد می‌روند و سپس از بدن دفع می‌شوند   .

اگرچه لاغری با کویتیشن ممکن است به تنهایی نتیجه مطلوب را به همراه نیاورد، اما برای کاهش وزن و لاغری، لازم است رژیم غذایی مناسب و فعالیت ورزشی را نیز در برنامه‌ی کاهش وزن خود در نظر بگیرید. به این ترتیب می‌توانید به صورت اصولی و بدون به خطر انداختن سلامتی، کاهش وزن خود را تجربه کنید.

دستگاه کویتیشن برای کدام نواحی بدن مورد استفاده قرار می گیرد؟

برخی از افراد ممکن است به دلایل مختلف رعایت رژیم و برنامه غذایی تحت نظر متخصص تغذیه در رشت را انتخاب کنند اما در شرایطی که شما بخواهید تنها قسمت های خاصی از بدن خود را در کاهش وزن مورد هدف قرار دهید، بهترین راه استفاده از دستگاه های لاغری موضعی همراه با رعایت برنامه غذایی است.

بهترین کارایی این روش برای نواحی از بدن است که دارای چربی های موضعی هستند، شما می توانید از این روش لاغری و کاهش وزن برای نواحی مختلف بدن مانند شکم، پهلو، ران، باسن و بازوها استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که از این روش نمی توان برای نواحی استخوانی بدن استفاده کرد.

نتیجه لاغری با کویتیشن پس از چه مدت قابل مشاهده است؟

برای دستیابی به اندام و وزن ایده‌آل با استفاده از دستگاه کویتیشن، تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و به عواملی مانند میزان چربی، وزن، سن و ناحیه هدف درمان بستگی دارد.

معمولاً تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه مطلوب، در جلسات مشاوره با پزشک متخصص قبل از شروع درمان تعیین می‌شود. اما به طور کلی، برای رسیدن به نتیجه مطلوب ممکن است نیاز به بین 6 تا 14 جلسه درمان باشد. لازم به ذکر است که باید فاصله‌ی مناسب بین هر جلسه را رعایت کرد که معمولاً 3 روز می‌باشد تا بدن بتواند چربی‌های شکسته‌شده را دفع کند.

مزیت های لاغری با دستگاه کویتیشن

دستگاه کویتیشن یک روش غیر تهاجمی و امن است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است. این روش بدون نیاز به بیهوشی و جراحی انجام می‌شود و پس از جلسات، مراجعه‌کننده نیازی به استراحت و دوره نقاهت ندارد و می‌تواند فوراً به زندگی روزمره خود بازگردد.

یکی از مزایای این روش، پایداری نتایج به طولانی مدت است؛ زیرا سلول‌های چربی تخریب شده دیگر رشد نخواهند کرد و با رعایت رژیم غذایی و فعالیت ورزشی، می‌توانید وزن خود را ثابت نگه دارید و نتایج لاغری خود را برای مدت طولانی حفظ کنید.

یکی از دیگر مزایای این روش، مشاهده نتایج سریع است. این روش بازدهی بالایی دارد و می‌توانید به سرعت نتایج کاهش وزن و لاغری را مشاهده کنید. با این حال، باید در نظر داشت که این روش نمی‌تواند جایگزین رژیم غذایی و ورزش باشد؛ بنابراین، فعالیت بدنی و ورزشی نیز باید در برنامه‌ی کاهش وزن شما محور قرار بگیرد، زیرا این فعالیت‌ها می‌توانند در کاهش وزن و جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی بسیار موثر باشند.

عوارض و معایب لاغری با کویتیشن

نکات بسیار مهمی هستند که باید قبل از شروع درمان با دستگاه کویتیشن در نظر گرفته شوند. لاغری با این دستگاه نه تنها برای کاهش کلی وزن، بلکه برای از بین بردن چربی‌های موضعی در نواحی خاصی از بدن کاربرد دارد. بنابراین برای افرادی که اضافه وزن زیادی دارند یا شاخص توده بدنی آن‌ها بالاست، این روش ممکن است ناکارآمد باشد و به نتایج مطلوب نرسد.

همچنین مهم است که شما ممکن است نتوانید میزان دقیق چربی از دست رفته را تمایز دهید و بدانید چه میزان چربی از بدن شما کاسته شده است. همچنین بعد از جلسات درمان ممکن است پوست دچار کبودی یا قرمزی شود که پس از چند روز به طور کامل بهبود می‌یابد.

همچنین پس از جلسات لاغری، افزایش تشنگی ممکن است احساس شود، بنابراین توصیه می‌شود میزان مصرف آب را افزایش دهید تا به روند حذف چربی‌ها کمک کند. در نهایت، در نظر داشته باشید که در برخی حالات، چربی‌ها به صورت ناهمسان تجزیه شده و برجستگی‌ها روی پوست ایجاد شود که در جلسات بعدی از بین رفته و زمان نیاز است.